mobile

4 przykłady jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych

monetyzacja aplikacjiPodstawowym powodem, dla którego powstają aplikacje mobilne, jest to, że ktoś chce na nich zarobić.

Dzisiaj pokażę ci, jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych i udowodnię ci, że ty też możesz to robić.

O tym, że dokładne przemyślenie jak nasza aplikacja ma zarabiać  jest bardzo ważne, wspominałem już omawiając tworzenie aplikacji na Androida.

Po pierwsze i najważniejsze, nie będę tutaj pisał o aplikacjach płatnych – to co prawda najprostszy sposób na zarabianie na aplikacji, jednak jak pokazują dane aż ponad 90% dochodów zarówno w Google Play jak i Apple App Store  pochodzi z zakupów w aplikacji.

Wniosek: za mało osób kupuje aplikacje, żeby na tym porządnie zarobić.

 

To jak zarabiać na aplikacjach, skoro mają być darmowe?

 

  1. Mikropłatności wewnątrz aplikacji

Wspomniane zakupy wewnątrz aplikacji to jak się okazuje jeden z najsuteczniejszych sposobów.

Trik jest bardzo prosty i sprawdza się szczególnie w grach mobilnych. Użytkownik po pobraniu gry za darmo może korzystać ze wszystkich jej funkcjonalności i nawet przejść ją całą bez rzadnych opłat.

Może jednak, jeśli chce, kupić w sklepie wewnątrz aplikacji dodatkową zawartość (np. w przypadku gier lepsze przedmioty dla postaci), które ułatwią rozgrywkę.

 

  1. Model freemium

zarabianie na aplikacjach - evernote

Model ten jest swego rodzaju kompromisem pomiędzy aplikacją darmową i płatną.

Aplikacja zostaje udostępniona do pobrania za darmo i użytkownicy mogą korzystać z niej w znacznym zakresie bez płacenia.

Aby wykorzystać aplikację w pełni, użytkownik może wykupić pakiet premium, dzięki któremu dostanie dostęp do wszystkich opcji.

Dobrym przykładem takiej aplikacji jest Evernote. Podstawowa wersja tej aplikacji jest darmowa i pozwala na organizowanie zadań i list to-do z opcją synchronizacji na wszystkich urządzeniach.

Pozostałe możliwości, zwiększające użyteczność aplikacji, dostępne są po wykupieniu pakietu Plus lub Premium.

Warunkiem jest udostępnienie podstawowych funkcji za darmo i uzmysłowienie użytkownikowi, o ile lepiej będzie wykorzystywał możliwości aplikacji, jeśli zdecyduje się za nią zapłacić.

 

  1. Reklamy w aplikacji

zarabianie w aplikacji admob

No i docieramy do jednej z powszechniejszych opcji zarabiania na aplikacji – reklamy.

Znienawidzone przez wielu użytkowników, są jednak nieuniknione w przypadku, kiedy aplikacja lub gra ma pozostać darmowa.

Dobrą praktyką, która pozwala nam zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych i jednocześnie nie odstraszy użytkowników, jest zachowanie umiaru.

Najlepiej zdecydować się na jeden format reklamy lub tak dostosować częstotliwość ich wyświetlania, aby nie utrudniała korzystania z aplikacji.

Do wyboru masz 4 formaty reklam:

  • Banery stałe
  • Banery typu pop-up
  • Reklamy pełnoekranowe
  • Reaklamy wideo

Teraz, kiedy wybrałeś już rodzaj reklamy, jakie chcesz publikować w swojej aplikacji, pozostaje ci wybrać sieć, która będzie je wyświetlała.

Tutaj ponownie masz spory wybór. Jedną z takich sieci jest należący do Google i cieszący się sporą popularnością AdMob. Synchronizując aplikację z wybraną siecią reklamową pozwalasz jej na wyświetlanie treści i zarabiasz na wybranej akcji: za ilość kliknięć (CPC – ang. Cost per Click) lub wyświetleń (CPI – ang. Cost per Impression).

Reklamy, jeśli stosowane z umiarem, mogą być źródłem pokaźnych przychodów z aplikacji.

 

  1. Dołącz do sieci afiliacyjnej

Zasada w tym przypadku jest podobna jak w przypadku sieci reklamowych.

Marketing afiliacyjny polega w pewnym stopniu na programach partnerskich, w których reklamodawca rozlicza się z nadawcą za efekt – podobnie jak w poprzednim przykładzie może być to model CPC lub CPI.

Sieci afiliacyjne rozwinęły się i dostosowały do wymagań rynku mobilnego, dzięki czemu możesz wykorzystać w tym celu swoją aplikację mobilną.

Dołączając do dobrej sieci afiliacyjnej masz pewność, że treści będą dostosowane do rodzaju i tematyki twojej aplikacji, dzięki czemu nie zrazisz do siebie swoich odbiorców.

 

Podsumowanie

Jak widzisz, są różne sposoby na to, jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych.

Rezygnując z opcji zamieszczenia płatnej aplikacji bądź gry, wcale nie pozbawiasz się potencjalnego zysku – co więcej, masz aż 4 sposoby na to, aby monetyzować aplikację.

Najlepszym sposobem jest przeprowadzenie testów A/B dla różnych rodzajów zarabiania na aplikacji i wybranie tego, który zapewni największy ROI.

 

Jeśli masz doświadczenie z zarabianiem na aplikacji lub znasz sposób, którego nie wymieniłem, zachęcam do podzielenia się nim ze mną w komentarzu.

Zwykły wpis

Dodaj komentarz